Dzisiaj jednak te trzy cechy przypisywane robiącym zakupy Polakom nikogo już nie dziwią. Lepiej – każą sprzedawcom wkładać jeszcze większy wysiłek w zainteresowanie konsumenta tym, co chcą mu sprzedać.
A zadanie to jest coraz trudniejsze. Bo o ile jakiś czas temu na pierwszym miejscu wśród kryteriów, którymi w wyborze produktu kierowali się Polacy, była cena, tak dzisiaj schodzi ona na dalszy plan. Dla Polaków ważniejsza jest już jakość nabywanych dóbr. I to takich, których eksploatacja nie zakończy się na zaledwie tygodniowym użytkowaniu, bo te zwyczajnie rozpadną się w dłoniach.
Lepiej wyedukowani, lepiej sytuowani
To, że zwracamy większą uwagę na to, co kupujemy, nie oznacza, że kupujemy mniej. Zwracamy przede wszystkim uwagę na to, by robić to „lepiej”: częściej wybieramy to, co pochodzi z pewnego źródła, ma znaczący certyfikat i pozytywne opinie ważnych instytutów. A przede wszystkim cieszy się uznaniem innych użytkowników, których opinii konsumenci szukają najczęściej w Internecie.
– Polacy są coraz lepiej wyedukowanymi i sceptycznymi uczestnikami rynku. Szukają najlepszej oferty i nie dają się złapać na puste obietnice pojawiające się w reklamach. Wymusza to na nas, producentach dóbr użytkowych, coraz większą kreatywność w prowadzonych działaniach marketingowych, a przede wszystkim dbałość o oferowanie najwyższej jakości produktów – przyznaje Piotr Piecha, ekspert marki Vileda.
Nie bez znaczenia jest też lepsza sytuacja materialna Polaków. Mając zasobniejsze portfele, stać nas na więcej, a tym samym na produkty lepszej jakości. Cena przestaje mieć dla nas pierwszorzędne znaczenie, ważniejsze stają się natomiast pochodzenie i miejsce wytwarzania produktu oraz jego wytrzymałość. W związku z tym zaczynamy coraz częściej inwestować w sprzęty dobrej jakości, dające lepsze efekty i nieniszczące się tak szybko jak te, których używaliśmy dotychczas.
Szczególnym uznaniem konsumentów w tym asortymencie cieszą się produkty firmy Vileda. W badaniu „Konsumencki Lider Jakości” wielu respondentów (aż 28%) wskazało ją jako markę wartą zaufania i oferującą takie artykuły do sprzątania, które cechują przede wszystkim jakość, solidność i estetyka wykonania. I mimo że nie należą one do najtańszych, to jednak klienci są świadomi, że za jakość trzeba czasem zapłacić więcej.
By sprzątało się przyjemniej
Inwestując w jakość, inwestujemy jednocześnie w skrócenie czasu pracy właśnie dzięki użyciu dobrych produktów. Tak właśnie wygląda to np. w segmencie artykułów do sprzątania domu – tym, który ściśle powiązany jest z upodobaniami Polaków. Bo jak pokazują badania większość z nas nie przepada za robieniem porządków. Jak więc zachęcić do nich tych najbardziej zniechęconych rodaków? – Nowinki i niestandardowe rozwiązania wykorzystywane w produktach do sprzątania domu to ich najbardziej pożądane cechy. Wykorzystujemy do tego nowe technologie, bo wiemy, jak uciążliwe i tym samym znienawidzone – potrafią być domowe porządki. A już szczególnie wtedy, gdy powierzchni do posprzątania jest tyle, że nie można się z tym uporać w jeden dzień. Chcemy umilić Polakom czas spędzany na myciu czy praniu, by mogli szybciej poradzić sobie z takimi obowiązkami, a tym samym mieli go więcej na bardziej przyjemne rzeczy. A przede wszystkim dla bliskich – mówi Piotr Piecha, ekspert marki Vileda.
Dlatego aby nas zachęcić do robienia porządków, producenci wszelkich akcesoriów do sprzątania muszą się wykazać sporą kreatywnością w kreowaniu wizerunku takich produktów. I to nie tylko pod kątem ich wytrzymałości, ale również możliwości wielorazowego użycia i – co najważniejsze – skuteczności. A jednocześnie tego, by były atrakcyjne wizualnie i zwyczajnie podobały się użytkownikom (np. tak jak chłonna ściereczka z mikrofibry Actifibre – usuwająca uciążliwe zabrudzenia bez zastosowania detergentów lub ściągaczka do okien Windomatic czy też mop 1-2 spray).
Studio mebli Klass Design w Kołobrzegu - odkryj piękno i funkcjonalność mebli na wymiar
Meble na wymiar to sposób na urządzenie domowej przestrzeni zgodnie z naszymi oczekiwaniami i specyfiką poszczególnych pomieszczeń.