Newsello.pl

Zakupy spożywcze przez Internet. Frisko.pl zwiększa liczbę klientów

Branża e-grocery przeżywa w Polsce dynamiczny rozwój, a potwierdzeniem tego są wyniki lidera warszawskiego rynku wśród supermarketów online – Frisco.pl, którego udziałowcami są MCI i Eurocash.
Zakupy spożywcze przez Internet / pexels.com
Zakupy spożywcze przez Internet / pexels.com

W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku, w analogicznym okresie bieżącego roku, Frisco.pl zanotowało wzrost liczby klientów aż o 33%1, a także utrzymało niemal 100%-owe wskaźniki punktualności dostaw oraz kompletności zamówień.

Jak zamawiali klienci Frisco.pl w pierwszym półroczu 2017 roku?

– "Klienci Frisco.pl najchętniej robili duże zakupy do domu, składając zamówienia najczęściej przed weekendem, średnio 2 razy w miesiącu. Przeciętna wartość pojedynczego zamówienia wynosiła ok. 290 zł. Co ważne, klienci nie musieli dodatkowo płacić za dowóz takich zamówień, ponieważ we Frisco.pl oferujemy bezpłatną dostawę w przypadku zakupów powyżej 200 zł" – komentuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Ponadto, zamówienia najczęściej były składane w czwartki w godzinach między 19:00 a 22:00, a odbierane w piątki wieczorem.

Wdrożona w 2015 roku polityka niskich cen Frisco.pl, poza wprowadzeniem cen na poziomie hipermarketów, zakładała także oferowanie regularnych promocji oraz produktów z tzw. gwarancją „Najtaniej w sieci”2. Efekty tych działań można było szczególnie zauważyć w pierwszym półroczu tego roku, w którym aż 87% zamówień zawierało objęte tą promocją produkty.

A jak klienci Frisco.pl najchętniej płacili za zakupy spożywcze w sieci?

Wciąż dominującą formą płatności za zakupy spożywcze online jest płatność kartą przy odbiorze, którą wybierała ponad połowa klientów Frisco.pl. Rośnie popularność przelewów online – w pierwszym półroczu 2017 roku na tę metodę zdecydowało się 30% klientów. Spada natomiast płatność gotówką przy odbiorze (16,4% vs 14,9%), co, poza rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych, może oznaczać także wzrost zaufania do e-grocery.

Świeżość gwarantowana

Klienci sklepów internetowych poszukują wysokiej jakości produktów, a Frisco.pl udowadnia, że Polacy coraz częściej kupują świeże owoce, warzywa i inne produkty świeże także w internecie. W ostatnich sześciu miesiącach aż 78% wszystkich zamówień zawierało świeże artykuły, z czego:
- owoce i warzywa znalazły się w 75% koszyków. Klienci Frisco.pl najchętniej zamawiali banany, papryki oraz cytryny;
- mięso było zawarte w prawie 40% koszyków;
- pieczywo było obecne w ponad 1/3 koszyków.

Dostawa i kompletność zamówień

Niezwykle istotnymi elementami e-supermarketów są terminowe dostawy i kompletność zamówień. Wraz ze zwiększającą się skalą działalności, Frisco.pl położyło również duży nacisk na poprawę tych właśnie elementów. Porównując pierwsze półrocza 2016 i 2017 roku, punktualność dostaw w oferowanym przez Frisco.pl jednogodzinnym przedziale czasowym wzrosła z 90% do 95% zamówień dostarczonych na czas. Natomiast kompletność zamówień utrzymała się na wysokim poziomie i wyniosła aż 99,6%.

Dla Frisco.pl, jedynego pure playera w Polsce, logistyka i zadowolenie klienta z dostaw są podstawą działania biznesu. Dlatego wciąż pracujemy nad udoskonalaniem kwestii operacyjnych, które w 100% spełnią oczekiwania kupujących. Już teraz jako jedyni na rynku oferujemy odbiór zamówienia na konkretną godzinę i będziemy w dalszym ciągu dostosowywać formy dostawy do preferencji naszych Klientów – podsumowuje Tomasz Dębowski.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również