Newsello.pl

Mądre, piękne i gotują – kwintesencja kobiecej mocy

Startuje akcja charytatywna „Mądre, piękne i gotują”. W ramach projektu sześć znanych szefowych kuchni wyda specjalną kolację.
fot. ip
fot. ip

Powstał też wyjątkowy kalendarz z przepisami i portretami autorek dań. Wpływy z akcji organizowanej przez kobiety zostaną przeznaczone na wsparcie innych kobiet - osieroconej rodziny restauratora.

Akcja „Mądre, piękne i gotują” składa się z dwóch elementów. Pierwszy z nich to kalendarz z przepisami. Agnieszka Małkiewicz (Horeca Communications) pomysłodawczyni akcji zaprosiła do studia fotograficznego kobiety znane z sukcesów w kulinarnym świecie: Agatę Wojdę, Ewę Malikę Szyc Juchnowicz, Luizę Trisno, Lilianę Filipiak, Basię Ritz i Ewę Olejniczak, aby łącząc swój wizerunek i kulinarny talent, wsparły potrzebujących. Pikanterii dodaje fakt, że bohaterki występują w kalendarzu w trzech konfiguracjach: Mądre (bez okrycia), Piękne (eleganckie) i Gotują – (wspólnie, w kuchni). Autorką niepokornych zdjęć jest Lidia Skuza.

Dodając akcji lekkiego przymrużenia oka i zabarwienia kulinarnego wszystkie portrety wyjątkowych dam połączył wątek ich ulubionych produktów. Na ich bazie szefowe kuchni zaproponowały do kalendarza swoje przepisy na dania, których będzie można spróbować w ich wykonaniu podczas kolacji 15 stycznia. To jest drugi element projektu. Kolacja odbędzie się w warszawskiej restauracji „Slavika” należącej do jednej z nich - Luizy Trisno.

Projekt integruje znane z mediów i słynące z kunsztu kulinarnego polskie szefowe kuchni, które wspierają szczytny cel – wsparcie innej kobiety związanej z branżą gastronomiczną. W styczniu mija rok od tragicznej śmierci męża i ojca, wspaniałego człowieka, restauratora - Artioma Gyurjyan. W akcji nie chodzi jedynie o zbiórkę pieniędzy, ale przede wszystkim o wsparcie i powrót do normalnego życia jego żony Dolores Idnani i ich jedenastoletniej córki Kseni po trudnych doświadczeniach. - Dziewczyny już teraz są podekscytowane i odzyskały nadzieję, że wszystko się poukłada, dlatego bardzo mocno będę walczyć o każdą złotówkę dla nich – zapewnia Agnieszka Małkiewicz.

Inicjatywa „Mądre, Piękne i Gotują” to też ukłon w stronę kobiet polskiej gastronomii, świetnych
w biznesie i kreowaniu smaku: menadżerek, restauratorek, szefowych kuchni.
- Delikatnie prowokacyjny charakter kalendarza jest najlepszą formą zwrócenia uwagi na temat, który każdej kobiecie - szefowej kuchni leży na sercu. Jesteśmy tak samo dobre jak mężczyźni, ale musimy to udowadniać, pozbywać się naszych kobiecych atutów. Chcemy być i piękne i mądre i gotować. A jeżeli robimy to dobrze, chcemy być docenione. I fajnie, gdyby nie trzeba było tego oddzielać - podkreśla jedna z uczestniczek projektu Ewa Malika Szyc-Juchnowicz.

Akcję można wesprzeć poprzez: bezpośrednią dotację, zakup kalendarza lub zaproszeń na kolację dla klientów, pracowników lub jako prezent gwiazdkowy przez sklep www.madrepiekneigotuja.com


Dystrybucję kalendarzy wspiera warszawska księgarnia Bookoff.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Makarony Lubella

Makarony Lubella – najlepsze ze zboża

Kulinaria
wtorek, 09 października 2018, 14:09
Trwa kolejna odsłona telewizyjnej kampanii prezentującej "Najlepsze ze zboża". Spot przedstawia makarony Lubella, które towarzyszą nam o każdej porze dnia.

Zobacz również